lördag 6 oktober 2012

Nästan en vecka

Japp då har det snart gått en vecka och jag känner mig redan piggare och framförallt så är jag inte hungrig hela tiden som jag kunde vara förut. Jag har ätit god och bra mat men även upptäckt att vissa saker som vitkål inte passar mig alls, jag är väldigt kräsen med mat och vi får väl se hur det går kommande vecka då nya saker ska testas.
Frukost, lunch och kvällsmat har mest bestått av ägg och ost- och skinkmuffins. Middagar har det blivit Laxburgare med räkröra, hamburgare med vitkål, kött med vitlökskladd. När vi jobbar kvällen så beställer vi alltid mat från lokala pizzerian på torsdagar, så även i torsdags och det fick som vanligt bli en kebabsallad som inte jag kan se några problem med ur ett lchf perspektiv, det ska vara kebabsåsen som inte riktigt håller måttet för strikt lchf men det lilla fusket kan jag leva med en gång varannan vecka.
Igår var vi iväg och sprang i affärer hela dagen så det blev McDonalds som fick äran att laga mat till oss, fick bli nuggets och vatten så inte heller här kan jag se några större problem är väl åter igen såsen som inte är den nyttigaste och ärligt så läste jag inte innehållsförteckningen på såsen för jag vet inte om jag vill veta vad som är i den.
Framåt kvällen igår blev det smörstekta kantareller och brie ost och så ännu lite senare så blev det en liten bit mörk choklad och en öl och här snackar vi fusk men va f-n man måste få njuta och må bra också.

Idag blir det att fixa å dona inför morgondagens dop, vi ska bland annat duka i sockenstugan, vi ska laga till lite utav maten tills imorgon. Tänkte även försöka hinna med att baka hamburgebröd är det något jag älskar och som jag utav någon anledning får sug efter när jag tidigare försökt hålla igen på kolhydraterna så är det just hamburgare så nu när jag hittade ett recept på hamburgebröd så blev jag väldigt glad. Förhoppningen är att dessa bröd även ska kunna funka som frukost macka ibland, det skulle underlätta frukosten på jobbet varannan vecka om man bara kunde hitta något gott att dricka till frukosten också så skulle jag bli väldigt nöjd.

Hoppas även att hinna se lite PL fotboll ikväll då mitt favorit lag Arsenal ställs inför ett London derby på bortaplan mot West Ham.  

Min veckorapport med vikt och mått kommer imorgon men kan väl hinta om att det ser bra ut,väldigt bra ut till och med.

0 kommentarer: